O tom, že hry jsou důležité pro dÃtÄ› z hlediska zdravà i uÄenÃ, asi nikdo nepochybuje. DÃky nim zÃskává náš potomek nové dovednosti, které bude v dospÄ›lém životÄ› potÅ™ebovat, aÅ¥ už fyzické nebo mentálnÃ. AvÅ¡ak jen málo známé je to, jak nás ve skuteÄnosti hry, které jsme hráli jako dÄ›ti, ovlivňujÃ.
Â
Â
V prvnà řadÄ› tu jde samozÅ™ejmÄ› o sociálnà aspekt. DÃky hrám se uÄÃme soupeÅ™it s ostatnÃmi, a to v prostÅ™edÃ, ve kterém v podstatÄ› o nic nejde. To nás pÅ™ipravà na chvÃli, kdy budeme muset soupeÅ™it napÅ™Ãklad se svými kolegy v práci. UrÄitá dravost a soutěživost je totiž dnes v zamÄ›stnánà nezbytná, alespoň tedy pokud to chceme skuteÄnÄ› nÄ›kam dotáhnout.
Â
Dále se tÃm formuje i naÅ¡e sebevÄ›domÃ. Pokud budeme Äasto vyhrávat, pak si budeme samozÅ™ejmÄ› mnohem jistÄ›jÅ¡Ã i v ostatnÃch oblastech života. Na druhou stranu, pokud nevyhrajeme nikdy, pak o sobÄ› pÅ™ÃliÅ¡ vysoké mÃnÄ›nà mÃt nebudeme, a ke každému úkolu budeme pÅ™istupovat s tÃm, že na nÄ›j nestaÄÃme. Věřte, že to se následnÄ› Å¡patnÄ› napravuje.
Â
Â
To samozÅ™ejmÄ› neznamená, že bychom mÄ›li naÅ¡e dÃtÄ› nechat vyhrávat pořád. To ani nenà pÅ™i hrách s jeho vrstevnÃky možné. DÃky tomu se vÅ¡ak náš potomek také nauÄà prohrávat, což je neménÄ› důležitá zkuÅ¡enost. V životÄ› se totiž nesetká jen s výhrami, ale i s nezdary, a je potÅ™eba k nim pÅ™istupovat správnÄ› – nenechat se jimi zdrtit, ale vzÃt si z nich ponauÄenÃ.
Â
Záležà také na tom, jaké hry hraje. Pokud s nÃm od maliÄka budete hrát spÃÅ¡e klidnÄ›jÅ¡Ã hry, pak je pravdÄ›podobné, že bude klidnÄ›jÅ¡Ã i v pozdÄ›jÅ¡Ãm životÄ›. A naopak, pokud si s nÃm budete hrát divoÄeji (samozÅ™ejmÄ› úmÄ›rnÄ› jeho vÄ›ku), pak bude i pozdÄ›ji živÄ›jÅ¡Ã a dravÄ›jÅ¡Ã. TÃmto způsobem tedy lze alespoň ÄásteÄnÄ› formovat také povahu.
Â
Proto bychom si mÄ›li již pÅ™edem naplánovat, jak budeme naÅ¡e dÃtÄ› vychovávat a co z nÄ›j chceme mÃt. Jen tak z nÄ›j totiž vychováme skuteÄnÄ› platného Älena spoleÄnosti.